Hoe vaak zijn er schades?

13 februari 2024 in Verzekeringen & schade en Over camper verhuren

Het kan zijn dat je je zorgen maakt dat je camper beschadigd raakt tijdens de huurperiode. We begrijpen dit volkomen, want een ongeluk zit in een klein hoekje. Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken! Laten we eens kijken wat er gebeurt als je camper onderweg beschadigd raakt. 

Hoe vaak zijn er schades?

Hoewel schades gelukkig niet vaak voorkomen, verzoeken wij je vriendelijk om er voortdurend rekening mee te houden dat onvoorziene incidenten kunnen plaatsvinden. Voorbereid zijn op dergelijke situaties draagt bij aan een vlottere oplossing, mocht zo'n situatie zich voordoen. 

Hoe verloopt het schadeproces? 

Bij schade aan de buiten- of binnenkant van je camper zijn er een aantal stappen die je moet doorlopen om je schadeclaim af te handelen. Hieronder vind je een kort stappenplan waarmee je efficiënt door het proces kunt navigeren. Voor een uitgebreidere handleiding kun je gebruik maken van ons e-book "Help, ik heb schade!" (ook te vinden in het boekingsoverzicht). 

GoForm invullen

Vul samen met de huurder het GoForm in en geef gedetailleerde informatie over de schade.

Beide partijen ondertekenen het formulier, inclusief eventuele bijgevoegde foto's. Let op: als een nieuwe schade niet op het GoForm gedocumenteerd staat, kan de huurder niet aansprakelijk worden gesteld voor de kosten. 

Fotodocumentatie

Maak minimaal drie foto's: een overzichtsfoto, een vooraanzichts foto en een hoekopname van de schade. 

Borg blokkeren

Log binnen 48 uur na terugkomst van de camper op Goboony in en blokkeer de borg door de schade te melden. Als er meer dan één schade aan de camper is, zorg er dan voor dat je elke schade afzonderlijk vermeldt. Dit is belangrijk, omdat elke schade beperkt is tot je eigen risico. Als de totale schadesom hoger is dan het eigen risico, is het extra belangrijk dat je de schades afzonderlijk vermeldt om te voorkomen dat je minder geld claimt dan de bedoeling is. 

Documenten uploaden

Upload foto's en het GoForm. 

  • Als je denkt dat de schadeclaim meer dan €1000,- bedraagt of als je twijfelt, klik dan op 'claim indienen'. Bij schades boven €1000,- schakelen wij de Goboony Dagverzekering en een schade-expert in. De Dagverzekering informeert je vervolgens over de vervolgstappen. 
  • Indien de schade onder €1000,- uitkomt, kun je rechtstreeks naar de garage gaan. Nadat de camper gerepareerd is, vragen wij je nog twee documenten te uploaden: de factuur en een betalingsbewijs (kwitantie of bankafschrift). Wanneer de claim voltooid is, klik je op 'claim indienen'.

Als je voor een alternatieve huurverzekering hebt gekozen, neem je het beste contact op met je verzekeringsmaatschappij voor advies over de claimprocedure. Om het eigen risico voor de schade(s) te ontvangen, dien je de factuur samen met een betalingsbewijs, zoals een kwitantie of bankafschrift, in en klik je op 'claim indienen'.

Communicatie met de huurder
Als alle extra kosten in het boekingsoverzicht volledig zijn ingevuld, kan de claim naar de huurder worden gestuurd. Het is altijd goed om de huurder gedurende het schadetraject op de hoogte te houden van de kosten en verwachtingen.

Voordelen van het verhuren van je camper op Goboony

  • Verhuren op Goboony is gratis
  • Je bepaalt zelf hoe, aan wie en wanneer je wilt verhuren
  • Verhuur veilig en met een gerust hart door te kiezen voor de Goboony Dagverzekering
  • We bieden ondersteuning gedurende het hele proces
  • We bieden een veilig betalingssysteem van derden
Verhuur je camper op Goboony
Het is gratis! Je bepaalt zelf aan wie en wanneer je verhuurt.