Goed nieuws: het GoForm is nu volledig digitaal! Vanaf nu check je jouw huurders sneller en makkelijker in en uit via onze app of het boekingsoverzicht. Minder papierwerk, meer overzicht—wel zo prettig voor jou én je huurder. We laten je zien hoe het werkt.
Go, go, GoForm: alle voordelen op een rij
Met de introductie van het online GoForm maken we het in- en uitchecken van je camper eenvoudiger, sneller en veiliger. Als verhuurder profiteer je van een aantal directe voordelen:
-
Snellere overdracht: Geen papierwerk meer—alles gebeurt direct via je telefoon of tablet.
-
Meer informatie uitwisselen tussen de huurder en de verhuurder: Een beginnende camperaar weet nog niet zoveel als zo'n doorwinterde camperaar als jij. Dankzij de gestructureerde check-lists zie je niets over het hoofd dat voor jou als vanzelfsprekend aanvoelt.
-
Meer overzicht: Volg elke stap van het check-in en check-outproces digitaal, zonder dat je iets over het hoofd ziet.
-
Minder risico op schadegeschillen: Doordat alles samen met de huurder wordt doorgenomen en bevestigd, leg je afspraken en voertuigstatus duidelijk vast.
-
Snellere opvolging bij schade: Eventuele schade wordt direct digitaal geregistreerd, wat de afhandeling met ons Support Team versnelt.
-
Slimme overdracht tussen boekingen: Bestaande schade wordt automatisch getoond bij volgende boekingen, dus geen dubbel werk meer.
-
Altijd toegankelijk: Je vindt het GoForm in het boekingsoverzicht en in de app—ook handig voor last-minute wijzigingen of onverwachte situaties.
- Praktisch alternatief: Geen printer meer nodig!
Kortom: het online GoForm bespaart tijd, voorkomt misverstanden en zorgt voor een vlekkeloze start én afronding van elke boeking, voor zowel verhuurders als huurder. We gidsen jullie samen, stap voor stap, door het proces heen.
Je gebruikt het online GoForm het makkelijkst via de app op je smartphone of tablet. Op een computer werkt het ook, maar sommige functies (zoals direct foto’s maken) werken het beste op een mobiel apparaat.
Hoe werkt de digitale check-in?
Wanneer de huurder arriveert om de camper op te halen, open je samen het GoForm via het boekingsoverzicht of in de app. Het formulier begeleidt jullie stap voor stap door de overdracht. Je loopt samen o.a. de volgende onderdelen door, op de telefoon van de huurder:

- Het uploaden en controleren van het rijbewijs

- Het doorlopen van de huisregels en gebruik van de camper

- Het uitleggen van functionaliteiten in het interieur en de cabine
- Het nagaan van bestaande of nieuwe schade aan de camper aan binnen- en buitenkant, waarbij bestaande schade vooraf al is ingevuld

- Het noteren van de kilometerstand en het brandstofniveau

- Het vastleggen van afspraken over gebruik en staat bij terugkeer van de camper

Vervolgens is het overzicht met alle details beschikbaar op jouw telefoon, waarbij je nog eventuele aanpassingen kan doen. Dit bevestig je door digitaal te ondertekenen. Alles wordt digitaal opgeslagen in het boekingsoverzicht, zodat je altijd het overzicht bij de hand hebt. Nadat beide partijen een handtekening onder het GoForm hebben gezet, is het beschikbaar in .pdf-vorm.

Zo werkt de check-out
Bij terugkomst van de camper doorloop je samen met de huurder opnieuw het GoForm, net als bij de check-in. Die check-out start je eenvoudig vanuit de boekingspagina in de app door de knop ‘Start check-out’ aan te klikken.
Ditmaal verschijnen de meeste stappen op jouw telefoon. Je inspecteert de camper op eventuele nieuwe schade, controleert of gemaakte afspraken zijn nagekomen en bepaalt of er extra kosten in rekening moeten worden gebracht. We loodsen jullie onder andere door de volgende stappen:
- Het gedetailleerd controleren van de camper op nieuwe schade



- Het nagaan van de staat van netheid van de camper
- Het doorlopen van de huisregels en gemaakte afspraken

- Het toevoegen van bijkomende kosten, zoals extra gereden kilometers, schoonmaakkosten en beschadigde inventaris

- Het onmiddellijk blokkeren van de borg, indien nodig

De app genereert een volledig GoForm, dat de huurder kan controleren, aanpassen of weerleggen. Het overzicht moet ondertekend worden door de huurder, je moet er dus voor zorgen dat hij of zij aanwezig blijft tot het formulier volledig is ingevuld en bevestigd—zo weten jullie beiden waar jullie aan toe zijn. Bij onenigheid kan je in het online GoForm aangeven dat de huurder niet akkoord gaat.
Goed om te weten
- Is er schade waarvoor een claim moet worden ingediend? Vermeld alvast de schade bij de digitale check-out bij de voorziene invulvelden. Na het afronden van de digitale check-out dien je een schadeclaim in via de gebruikelijke weg in je dashboard.
- Voortaan verloopt het GoForm volledig digitaal. Onstabiel internet of andere redenen waardoor je niet digitaal kan werken? Een papieren versie blijft beschikbaar in geval van nood. Die link vind je terug bij de documenten van de boeking.
- De functie van het GoForm blijft ongewijzigd: het is en blijft onze praktische en juridische leidraad om zowel verhuurders als huurders te begeleiden bij naheffingen en eventuele geschillen. Door het digitaliseren win je tijd en efficiëntie!
Het online GoForm is het resultaat van uitgebreide feedback van onze verhuurders, waarvoor we erg dankbaar zijn. Zelf nog ideeën, opmerkingen of verbeteringen? Laat het ons weten via verhuren@goboony.com.