Hoe zit het met extra kosten door schade of boetes?

5 maart 2024 in Kosten & opbrengsten en Over camper verhuren

Maar wat als een huurder je camper beschadigd? Of wat als je pas drie weken na terugkomst van je camper een boete ontvangt? Dit zijn vragen die we veel krijgen. Gelukkig zijn er pasklare antwoorden voor! 

Hoe zit het met extra kosten door schade?

Bij het verhuren van je camper op Goboony wordt de borg vastgesteld op basis van de waarde van je camper en het eigen risico dat vereist is door je verzekeringspolis. Voor de Goboony Dagverzekering wordt het borgbedrag automatisch ingesteld. Als je een andere verzekering gebruikt, kun je de borg in je advertentie instellen. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de borg het eigen risico van uw polis dekt.

Als er extra kosten zijn, zoals schade of een boete, moet je de borg vasthouden om de kosten te kunnen beoordelen. Je kunt dit doen door in te loggen op je Goboony-account en naar de betreffende boeking te gaan. Als er geen extra kosten zijn, kun je de borg vrijgeven.

Onder extra kosten vallen: 

  • Schade aan de camper
  • Schoonmaakkosten
  • Extra gereden kilometers
  • Boetes die tijdens de huur zijn opgelopen

We vragen je om alle bewijsstukken voor eventuele extra kosten te uploaden, zoals een foto van de schade, een factuur of een betalingsbewijs.

Als de huurder de extra kosten niet accepteert, is het belangrijk om met hem/haar in gesprek te gaan en te proberen tot een overeenkomst te komen. We raden je aan om via ons platform te communiceren, zodat alle berichten wordt vastgelegd. Indien nodig kan de supportafdeling van Goboony helpen bij het bemiddelingsproces.

Als er geen schade of extra kosten zijn ontstaan tijdens de huurperiode, moet je de borg weer vrijgeven aan de huurder.

Hoe zit het met extra kosten door een boete?

Op het moment dat er een boete van een huurder binnenkomt, is de boeking meestal al afgehandeld. 

  • Wij vragen je om op het moment dat de boete binnenkomt deze te betalen binnen de gestelde termijn.
  • Hierna kun je een kopie van de boete opsturen naar de huurder, dit kan bijvoorbeeld via e-mail of WhatsApp.
  • Op het moment dat je geen reactie krijgt van de huurder of de huurder wil niet betalen, neem dan contact op met het support team van Goboony.
  • Wij vragen om bewijs aan te leveren dat je de huurder op de hoogte hebt gesteld en deze ongeveer 10 dagen de tijd hebt gegeven om te antwoorden.
  • Als je dat bewijs bij ons kan aanleveren, gaan wij je verder helpen.
Verhuur je camper op Goboony
Het is gratis! Je bepaalt zelf aan wie en wanneer je verhuurt.