Postbusje ( 2017, Euro 6 diesel) heeft als voordeel dat het een auto is waar de normale regels voor gelden. In principe kan je overal parkeren waarna je erin kunt overnachten. Zuinig (5 Lit diesel/100km) en het laagste toltarief.
Een microcamper geeft je veel meer flexibiliteit dan een camper. Kleine landwegen zijn nooit een hindernis, parkeren kan op elke staanplaats. Verder heb je meer comfort en beschutting dan met een tent. Je valt niet echt op, weinig of geen opstel en afbraakwerk, 2 gedekte bedden , snel geïnstalleerd en weer vertrokken.
Wie wat meer comfort en ruimte wil kan op een camping de bustent opstellen waar je dan je kookplek, tafel en stoeltjes en chemisch toilet kan installeren. Dan kan je zonder tijdverlies op uitstap met Postbusje en zelfs ergens in de natuur een potje koken en iets fris drinken uit de mini koelkast en bovendien een middagdutje doen op het comfortabele bed.
Verder kunnen er twee fietsen mee: één op de fietsendrager ( max 17kg, dus geen e-bike) en één (e-bike) in de wagen met het bed opgeplooid.
Onder het bed is er voldoende ruimte voor je bagage en als je de bijgeleverde plastic bakken gebruikt voor je kleding kan je snel aan je gerief en even snel weer opruimen.
Wat is voorzien: verduisteringsgordijnen en zonnewering, kook- en eetgerief, gasfornuisje met één pit, emmertje met deksel, 2 tafeltjes, compact chemisch toilet indien gewenst (kleinste Portapotti model), verlengkabel en euro-camping-adapter, onderlaken, ruime "bustent" (zie foto's), drinkwater jerrycan (10 liter).
De leefruimte in dit camperbusje is erg beperkt. Rechtzitten op het bed lukt niet. Het bed is 185cm lang en 120 breed, maar langere personen kunnen wel de voeten uitsteken wanneer je de zetels vooraan plat legt.
PS:
1/ De verzekering dekt pas vanaf de leeftijd van 26 jaar mits drie jaar rijbewijs!
2/ De Franse Post plaatste een snelheidsbegrenzer waardoor je maximum 110km/h haalt op de autostrade, maar zonder vermogen verlies: dus veilig inhalen op de secundaire wegen.
3/ Postbusje heeft airco, cruise-control, schakelautomaat, sigarenaansteker achteraan.
De prijs:
Wanneer je 65€/dag betaald aan Goboony hou ik 26€/dag over na aftrek van verzekering (omnium + bijstand) en servicekosten. Wanneer er 1000km/week gereden wordt ontvang ik dus 0,19€ /km. Als je weet hoeveel een auto kost begrijp je waarom ik slechts 1000km inbegrepen kan geven voor deze prijs.