Wat gebeurt er bij annulering?

29 februari 2024 in Hoe het werkt en Over camper verhuren

Help, een annulering! Wat nu? Wij lichten de verschillende scenario's toe. 

Wat gebeurt er bij annulering?

Je kan als verhuurder kiezen uit drie verschillende opties bij annuleren: je kunt soepele, normale of strenge annuleringsvoorwaarden instellen. Je kunt alle opties zien op het moment dat je een advertentie aanmaakt. Deze voorwaarden beschrijven de betalingsdetails voor annuleringen en kunnen worden gevonden in het schema in de algemene voorwaarden.

Annulering door huurder
Wanneer een huurder een bevestigde boeking annuleert, zijn de annuleringsvoorwaarden die je hebt ingesteld van toepassing. De huurder is verantwoordelijk voor het accepteren van de bijbehorende annuleringskosten. Het geld van de annuleringskosten wordt naar jou als verhuurder gestuurd.

Annulering door verhuurder door overmacht
In bepaalde situaties kan een verhuurder genoodzaakt zijn om een boeking te annuleren op basis van overmacht. Hier is sprake van als de verhuurder niet verwijtbaar tekortschiet in de verplichtingen uit de huurovereenkomst. Voor annuleringen wegens overmacht worden geen annuleringskosten in rekening gebracht.

Denk aan de volgende situaties:

  • Je hebt als verhuurder een aanrijding gehad waardoor de auto total loss is;
  • Het voertuig vertoont gebreken die niet voorkomen hadden kunnen worden door jou als verhuurder. De reparatie kan niet meer tijdig uitgevoerd worden;
  • Wanneer verhuurder ziek wordt of overlijdt.

Annulering door verhuurder zonder overmacht
Als jij als verhuurder annuleert zonder dat er sprake is van overmacht, heeft dat de volgende gevolgen:

  • De huurder zit zonder camper in de gewenste periode;
  • Je zal als verhuurder annuleringskosten moeten betalen;
  • Wij gaan voor de huurder kijken of we in de gewenste periode een vervangende camper kunnen vinden. Wij doen ons best om deze qua prijs in de buurt te laten komen van jouw camper. Mocht dit niet lukken, dan staan de Algemene Voorwaarden ons toe de huurder tot € 500,- te compenseren vanuit jou als verhuurder.

Huurder informeren
Als je kort voor de volgende boeking een probleem hebt met het voertuig, is het belangrijk om zowel Goboony als de huurder onmiddellijk op de hoogte te stellen. Zo kan de huurder op de hoogte worden gebracht van mogelijke wijzigingen aan zijn vakantieplannen en kan Goboony werken aan het vinden van een vervangend voertuig. Tijdige communicatie is erg belangrijk om een plan B voor de vakantie van de huurder te bedenken en Goboony zal er alles aan doen om een alternatief voertuig voor de boeking te vinden als het voldoende tijd krijgt.

Verhuur je camper op Goboony
Het is gratis! Je bepaalt zelf aan wie en wanneer je verhuurt.