In de media, BNR: 'Campers populairder dan ooit'

7 december 2021 in In de media en Over Goboony

De camperbranche beleeft toptijden. Als gevolg van de beperkingen opgelegd door de coronapandemie, is de vraag naar een camper erg groot. Verhuurbedrijf Goboony ziet dat terug in de omzetcijfers, die zijn verdrievoudigd in een jaar tijd, en in een miljoeneninvestering in het bedrijf. 'De aanvraag naar campers onverminderd groot. Een hard stijgende groep zijn de jongeren tussen de 25-35, daar is 'vanlife' ook echt een ding geworden', vertelt directeur Mark de Vos van Goboony.
Goboony in de media

De Amsterdamse durfinvesteerder No Such Ventures investeert tien miljoen euro in het bedrijf, zo maakt het bedrijf vandaag bekend. Met de investering wil Goboony verder groeien in het buitenland. Nu al is het marktleider in Nederland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk. Daar moeten Duitsland en Frankrijk bijkomen.

Toen de coronacrisis uitbrak, zag Goboony juist veel annuleringen. Maar kort daarna is de populariteit juist enorm gestegen. 'Mensen dachten: met een camper kan ik zélf bepalen waar ik naartoe ga. En die vrijheid van reizen kwam natuurlijk in coronatijd perfect uit.' Met als gevolg dat een vakantie in Nederland, met een caravan of camper ook populairder is geworden, zegt het bedrijf. Lees het hele artikel hier