Goboony zet jouw geld als eerste veilig weg bij een externe partij (PSD-2 compliance)

20 mei 2020 in Over Goboony en Over Goboony

Vandaag kondigen we een belangrijke update aan. Deze update heeft alles te maken met de veiligheid van jouw geld op ons platform. We willen namelijk kunnen garanderen dat de geldstroom van huurders naar verhuurders bij ons écht veilig staat. Zo kan het onmogelijk door Goboony gebruikt worden voor de bedrijfsvoering. We zijn juist in deze tijden van economische onzekerheid blij om te kunnen mededelen dat we het eerste platform op de markt zijn die deze garantie kan bieden.

Goboony onderscheidt zich met financiële zekerheid

Veel online platforms zijn helaas niet transparant over hoe ze omgaan met het geld van hun gebruikers. Bij Goboony heeft het geld altijd al veilig op een aparte rekening gestaan die gescheiden was van onze bedrijfsvoering. Maar met deze extra stap zijn we nu het eerste camperdeelplatform in Nederland en België dat deze aparte rekening ook nog eens buiten het bedrijf plaatst. Zo ben je ervan verzekerd dat jouw geld altijd gescheiden blijft van de geldstromen binnen ons bedrijf. We voldoen hiermee ook aan Europese wetgeving bekend onder de naam PSD-2. We doen dit alles in samenwerking met een betrouwbare partij: Stripe. Ben je als verhuurder benieuwd wat dit voor jou betekent? Lees dan hier de veelgestelde vragen over PSD-2 compliance.

Waarom is dit belangrijk voor mij?

Consumenten betalen hun vakantiereis steeds vaker online. Maar waar blijft je geld tussen het moment van boeken en de daadwerkelijke vakantie? Vakanties boekten we traditioneel altijd bij een “SGR” aangesloten reisorganisatie, waarbij je verzekerd bent tegen faillissementen en oneigenlijk gebruik van het geld. Maar hoe zit het bij online bedrijven? Travelbird is bijvoorbeeld vorig jaar failliet gegaan, omdat zij hotels niet meer konden uitbetalen waar reizigers al wel voor betaald hadden. Het geld dat zij “in beheer” hadden, werd gebruikt voor hun eigen bedrijfsvoering en was niet meer beschikbaar voor de hotels. Reizigers zagen op hun beurt vakanties in het water vallen en ze waren in veel gevallen ook hun aanbetalingen kwijt. Dit soort dramatische scenario's kunnen zich bij ons onmogelijk ontvouwen omdat we voldoen aan de PSD-2 wetgeving.