Een weekendje weg met een Goboony camper

18 juni 2015 in Voor reizigers en Reisverslagen

Marion en haar gezin zijn een weekendje weg geweest met een Goboony camper. Op hun huwelijksreis hebben ze een camper reis gemaakt in Australië. 20 jaar later zouden ze dat gevoel van het reizen met een camper weer terug willen voelen, maar dit keer met hun kinderen erbij. Lees hier Marion’s verslag van het weekend.

Goboony campers blog weekendje weg Marion

Een weekendje weg met een Goboony camper

Toen mijn man en ik bijna 20 jaar geleden op huwelijksreis waren in Australië hebben we een prachtige route met de camper afgelegd van Brisbane naar Sydney. Dat ultieme gevoel van vrijheid, gaan en staan waar je wilt en ’s morgens aan de oceaan wakker worden en de dolfijnen zien springen: dat zullen we ons leven niet vergeten. Al die jaren bleef de wens sluimeren om nog eens een keer een camper te huren en dan nu met onze 3 kinderen. Ook hen wilden we laten kennismaken met dit gevoel van vrijheid; en dankzij Goboony kwam die wens eindelijk uit.

We kregen een prachtige 6-persoons camper mee die van alle luxe en comfort voorzien was. Van een fijne koelkast tot een 3-pits fornuis, een WC aan boord en 5 prima slaapplekken.In Amsterdam hebben we de camper opgehaald om daarna in Soest de boel in te gaan laden; ook al gingen we maar een weekendje weg: een mens sleept toch heel wat mee…

Van tevoren hadden we natuurlijk bedacht wat we wilden gaan doen.We hebben op internet gezocht naar mooie camper plekken in Nederland, maar er is zoveel keuze dat we eigenlijk niet goed wisten waar we moesten beginnen. Gaan we lekker aan het water staan of juist primitief op een plek van Staatsbosbeheer? Willen we van alles ondernemen of juist genieten van de natuur en de rust? Met 3 pubers moet je wel voor elk wat wils zien te vinden en dat is uiteindelijk gelukt: het Uit-Je-Tent weekend bleek te zijn in de Noord-Oost polder, een weekend waar je kunt slapen voor € 5,- of € 10,- per nacht op plekken waar dat normaal niet mag en genoeg activiteiten als we dat zouden willen. Lekker in de natuur, maar toch met een beetje comfort, kortom: ons avontuur kon beginnen.

We zijn gestart in Nagele bij Op d’n Akker bij een boer in zijn weiland. Na een hartelijke ontvangst mochten we zelf een plek uitzoeken, parkeren, luifel uit en (bijna) klaar. Ja, want die pubers willen natuurlijk niet bij papa en mama in de camper dus moest er nog een tent opgezet worden, bij 30 graden. Maar goed, alles ingericht en uitgepakt, tent op gezet en toen was het tijd voor een koud biertje voor de camper; uitkijkend over de weilanden, tussen de paarden… Ja zo was het allemaal bedoeld! We konden ’s avonds de ruimte van de camper goed uitproberen aangezien er een behoorlijke bak met regen en onweer overtrok. Maar ook met 5 lange mensen konden we prima in de camper eten en nog een spelletje doen. Na een nacht heerlijk slapen werd er een ontbijtje gebracht, wat we van tevoren besteld hadden. Heerlijk buiten in het zonnetje ontbijten en genieten van het gekraai van de haan en het geblaat van de lammetjes. We konden vandaag kiezen uit weiland surfen (hilarisch op een zeil achter een trekpaard de weilanden door) of een mooie kanotocht. We kozen voor het laatste! Het was schitterend weer, een prachtige omgeving en wat hebben we genoten met elkaar van de rust en de ruimte om ons heen.

Op d'n Akker

Teruggekomen op de camping kwam de uitdaging: alles weer afbreken en opruimen, want willen we de camper goed ervaren: tja dan moeten we door naar de volgende slaapplek. Jammer want we hadden het hier prima naar onze zin. Na een uurtje was alles klaar, zaten alle kastjes weer op slot en konden we naar plek nummer 2. Ook een leuke camping, maar toch minder leuk dan de eerste… En daar kwamen we erachter dat we geen brood meer hadden, maar ja de camper stond al op zijn plek. Gelukkig hadden we een fiets meegenomen, dus op de fiets even snel naar het dorp om brood te halen… Tent weer opgezet, luifel weer uit en toen zaten we weer heerlijk; we hadden echt een geweldig vakantiegevoel ook al waren we pas 2 dagen weg. Heerlijk!

paard

Na alle activiteiten zijn we op tijd gaan slapen en werden we zondag wakker met een stralend zonnetje. Voor vanmiddag stond er een mentocht door de Kuinder Bossen op de planning dus het werd al snel tijd om de camper weer in te laden en te zorgen dat alles al schoon en netjes was voor de terugreis. Na een schitterende paardrijdtocht door de bossen en door waterplassen kwam er toch rond 15.30 uur een einde aan een heerlijk weekend. De kinderen hadden zich weer heerlijk geïnstalleerd met een DVD in de televisie voor onderweg. Op deze manier reizen vonden ze heerlijk, lekker de ruimte, riante stoelen en lekker een tafel waar je van alles op kunt zetten. Thuis alles weer uitgeladen en toen terug naar Amsterdam; dankjulliewel Goboony voor deze geweldige ervaring! We hebben een fantastisch weekend gehad en we komen zeker nog een keertje bij jullie terug.